קמפיין פרסום ממומן מתחיל בניתוח מקיף של האתר ומחקר מילות מפתח – בדומה לתהליך הקידום האורגני. במערכת הפרסום הממומן של גוגל, לכל מילה וביטוי נקבע מחיר וישנה תחרות על הביטויים בין המפרסמים.
מכיוון שתקציב הפרסום מוגבל ותשלום נגבה על כל קליק, הצורך במיקוד קהל היעד והתאמתו לפעילות העסק הוא הכרחי להצלחה.
המודעות הפרסומיות יכולות להופיע גם באתרים אחרים לפי התוכן של אותו אתר או בעזרת מודעות אשר מיועדות לגולש שכבר ביקר באתר אך עדיין לא ביצע הרשמה.
זהו יתרון רב לקידום הממומן אשר לא ניתן להשיג בקידום האורגני בגוגל.