יש הרבה אנשים שיודעים לכתוב אך יש הבדל מהותי בין כתיבה לכתיבה שיווקית.
בעולם המודרני שלנו בו האינטרנט תופס חלק גדול בחיינו והמידע זמין ונמצא בכמויות עצומות.
המסר אותו אנו רוצים להעביר לגולש חייב להיות ממוקד מטרה, מעניין ותמציתי. אחרת- הוא יאבד עניין.
המוצר או השירות שאנו מציעים יכול להיות מציאה חד פעמית, אך אם לא נגרה את הקורא להיכנס פנימה הוא לעולם לא יידע זאת.
במאמר הבא הכנתי בשבילכם צ'ק ליסט שיעזור לכם לפני כל כתיבה שיווקית עבור המוצר שלכם.
אז הנה מתחילים:
- כותרת – המרכיב הראשון של התוכן
כותרת ברורה מושכת תשומת לב, לכן חשוב לשים דגש עליה באופן מיוחד. ניתן לחשוב מה מושך אותנו כאשר אנו מקבלים מיילים או נתקלים במאמר? מה גורם לנו להמשיך הלאה להסתכל על הכתוב? - כותרות ביניים –
המטרה שלהן היא לעשות סדר בעין עבור הקורא. מופיעות בתוך הטקסט עצמו ועושות הפרדה בין הפסקאות. כותרות הביניים קטנות יותר, מודגשות, תמציתיות ומקלות על הקריאה. מומלץ לשלב בכותרות הביניים מידע שיש בו תועלת עבור הקורא ונתונים. - בוליטים –
מאפשרים קריאה ברורה יותר והעברת המידע בקלות רבה ובנוסף קל יותר לכתוב אותם. זוהי גם דרך נהדרת למשוך את הקורא וליצור עניין מבלי לגלות את כל המידע. (דוגמה נהדרת זה הרשימה אותה אתם קוראים עכשיו…) - ביטויים מעצימים –
אלה הם מילים וצירופי מילים טעונים רגשית שניתן להשפיע דרכם על הקורא. ביטויים מעצימים עוזרים לייצר רגש אצל הקורא. מדובר ברוב הפעמים במילות פעולה או כאלה המייצרות תמונה מנטלית לקורא. לדוגמה: חינם, אהבה, כסף, סודות, תוצאות… - מעברים –
המטרה שלנו בכתיבה שיווקית היא שהקורא יעבור מפסקה לפסקה באופן חלק. המעברים הם מה שקושר קטע אחד לשני, ולכן חשוב לתת על כך דגש. - ההצעה –
ההצעה היא בעצם מה שאנחנו נותנים או מוכרים לקוראים שלנו. היא צריכה להיות מנוסחת על פי הכללים של הכתיבה השיווקית- “הצעה של פעם בחיים" - קריאה לפעולה –
פה אנו מנחים את הקונה הפוטנציאלי לפעולה ספציפית בסוף המסר השיווקי. זה יכול להיות כל דבר שאנו רוצים שיעשה: הרשמה למייל, טלפון, הורדת קובץ, לקרוא עוד, לקנות מוצר. אם לא נגיד לאנשים מה לעשות הם בדרך כלל לא יעשו כלום.
הקריאה לפעולה חייבת לכלול: מה, איך, מתי, תמריצים (מלאי מוגבל, התקשר עכשיו) ובנוסף ספרו להם מה התועלת שלהם שמופקת מכך שיבצעו את הפעולה. - הסגירה –
גם לכתיבה שיווקית צריך "סוף". אחרי הקריאה לפעולה ניתן עוד הזדמנות אחרונה לקוראים לפעול. - הערת שוליים/ נ.ב –
מחקרים מראים שבמכתבי מכירה אנשים קוראים את הכותרת, הפסקה הראשונה, המחיר שנמצא בתחתית המאמר ולבסוף את הערת השוליים.
לכן- הערת השוליים היא ההזדמנות האחרונה לחזור על ההצעה ולהותיר רושם לקראת מכירה. היא מתאימה לשימוש במכתבי מכירה, דפי נחיתה למוצרים חינמיים, לאימיילים ובכל מקום אשר החתימה שלנו מופיעה. - אחריות –
הבטחת אחריות היא מרכיב חשוב בהצלחה של המסר השיווקי. מעבירה את הסיכון מהקונה למוכר.חשוב לציין את סוג האחריות, תנאי האחריות, לוח הזמנים. טיפ- ככל שמשך האחריות ארוך יותר- כך יורדת הסבירות שמישהו ישתמש בה.
בחנו את עצמכם
לאחר שעברנו על הרשימה בדרך למאמר שיווקי מוצלח, כל שנשאר לכם עכשיו הוא לקחת מאמר שכתבתם ופשוט לעבור על הרשימה סעיף, סעיף. ולבדוק את עצמכם- האם מה שכתבתי תואם לצ'ק ליסט? אם התשובה היא כן. מעולה! פרסמו את המאמר. אם לא, גשו לצ'ק ליסט והיעזרו בו!
תוכלו להיעזר ומאוד מומלץ גם להיעזר בצ'ק ליסט בכתיבה מאפס של מאמר/ ניוזלטר/ מייל שיווקי וכל העולה על דעתכם.
שיתוף זה אכפתיות
העבירו ושתפו את המאמר הלאה לחברים אשר יכולים להיעזר בו. הפיצו את הידע באהבה! כי לשתף זה להראות שאכפת לך…