בחודש האחרון הוצאנו את הטלוויזיה מהבית וכך פינינו לנו יותר שעות פנויות בערב.
מצאנו את עצמנו יושבים מול המחשב כל אחד בענייניו וכך בעצם מאריכים את זמן העבודה היומי על חשבון זמן איכות משפחתי. זו לא הייתה המטרה!
חזרה לקופסה
החלטנו שלא עוד! חשבנו על דרך ופעילות ששנינו נהנה ממנה וכמובן תהיה משותפת ולא תתקע אותנו מול מסך המחשב. והחלטנו לחזור למשחקי הקופסה – הלוח והחשיבה.
פשפשנו קצת בארונות של ההורים, במשחקי הילדות שלנו ומצאנו מונופול!
ומה קשור מונופול לשיווק באינטרנט? כבר מגיעה לשם…
מחייל במשחק להפלת אסימונים
השכבנו את הקטן לישון, שמנו מוזיקה כיפית והתחלנו לשחק. שמנו את כל המטלות והמשימות בצד ופשוט היינו בתוך זה.
לא שיחקתי שנים במונופול ובשבילי זה היה משחק להעביר את הזמן לעומת בן זוגי (שיחיה..) שלקח את המשחק ברצינות והגיע עם אסטרטגיה מאוד ברורה. תוך כדי המשחק גיליתי פעולות אותן אני מבצעת כאשר אני על אוטומט ובלי תכנון.
עם התובנה הזאת אחרי 3 שעות וחצי של משחק וניתוח המקרה (בכל זאת מתכנת ואשת שיווק באינטרנט..) הבנתי שמונופול הוא דוגמה מצוינת כדי להדגיש מספר דברים שלעתים הולכים לאיבוד בשגרת העבודה שלנו.
מונופול Vs החיים
מטרת המשחק להישאר המנצח עם סכום הכסף הגבוה ביותר! כדי להגיע לשם יש דרך ארוכה מלאת מכשולים אבל עם תובנות גדולות ולמידה ענקית.
- אסטרטגיה וידיעת המטרה והדרך שלנו –
מונופול – כיצד אנחנו הולכים להשיג את הניצחון בדרך הטובה ביותר וכמובן תוך התחשבות בתקציב שלנו.
שיווק באינטרנט – לפני שיוצאים לקמפיינים גדולים, בניית אתר או אפילו כתיבת בלוג צריך לדעת ולהגדיר מראש מה המטרה ומה התקציב שעומד לרשותנו.
- להישאר ממוקדים במטרה ולא להתפזר ימינה ושמאלה –
מונופול – לא להתחיל לקנות את כל המגרשים שקיימים על לוח המשחק אלא להתמקד על אזור אחד – שניים. אל תשכחו שהמתחרים במשחק רואים את הרכישות ולעתים יקנו שטח במגרש שבו אתם חושקים כדי להשאיר קלף מיקוח.
שיווק באינטרנט – חשוב להתמקד במטרה ולהישאר ערני מול המתחרים. אין צורך להתחיל לפזר כספים ואנרגיות לכל מיני ערוצי שיווק שלא בטוח מתאימים לך ולתקציב.
- רכישת בתים, בתי מלון או חברות ציבוריות –
מונופול – בניית בתים אפשרית רק אם יש בבעלותכם מגרש שלם. כאשר אחד המשתתפים מגיע למגרש שלך הוא צריך לשלם שכירות. החיסרון – השקעה רבה מבחינת זמן וכסף. עד שמגיעים לרווחים על הנכסים יכולות לעבור כמה שעות טובות. לעומת קנייה של חברה ציבורית פה ההשקעה שלך היא חד פעמית והיא כבר עובדת בשבילך. קנית פעם אחת – הרווחת! כל חברה אקסטרא תגדיל רווחים.
שיווק באינטרנט – קניית הבתים וההשקעה במגרש מקבילה לקידום האורגני בגוגל ולהשקעות ארוכות שדורשות זמן וכסף כמו הקמת אתר. לעומת דברים קטנים בהם אנו יכולים להשקיע כמו – כתיבת פוסט בבלוג, מדריך קצר ואפקטיבי שיתגלגל ברשת ויביא לקוחות לאתר ועוד הרבה רעיונות. כאן הזמן וההשקעה הם קצרים יחסית. בשיווק באינטרנט צריך להשקיע בדברים הגדולים שיחזירו את עצמם בטווח הרחוק, אך אסור לזנוח את הדברים הקטנים שלא דורשים מאיתנו הרבה אך יכולים לחשוף אותנו לכמות רבה של גולשים.
- עצור להתרעננות –
מונופול – במשחק יש משבצת אחת של "עצור להתרעננות" שבה השחקן מאבד תור אחד במשחק. בזמן הזה אפשר לחשוב רגע על המהלכים הבאים במשחק ואם כבר השקעתם בנכסים מיידיים או מתמשכים הם כבר יעבדו בשבילכם כאשר המשתתפים יגיעו אליהם מבלי שתהיו חלק אקטיבי במשחק.
שיווק באינטרנט – לא חייבים להיות בעשייה 24/7. שווה לקחת רגע ולהתבונן במתחרים ובלקוחות הפוטנציאליים. כיצד הם משחקים את משחק השיווק ולהפיק לקחים. כמובן שאנחנו עדיין יכולים להרוויח מההשקעות הקטנות והגדולות שבנינו.
- משא ומתן –
מונופול – ככל שהמשחק הולך ומתפתח מתחיל שלב המשא ומתן על הנכסים שלכם. זה הזמן לבחון את ההצעה של המתחרה מולכם ולבדוק מה יש לו להציע. הכול גלוי מולכם – הנכסים והתקציב שלו.
שיווק באינטרנט – באינטרנט הכול חשוף וגלוי. אנחנו רואים ועוקבים אחרי המתחרים והקולגות שלנו. כולם עושים את זה! ואם עדיין לא התחלתם זה הרגע. עקבו, תסתכלו, תתבוננו ותלמדו! אז תדעו איך לתמחר נכון את הנכס שלכם ואת השירות במשא ומתן מול הלקוח.
חשוב לזכור – אל תיכנסו לכיס של הלקוח שלכם (ככה מכרתי את חברת החשמל במחיר הפסד….)
- הפתעה / פקודה
מונופול – במהלך המשחק יש כרטיסי פקודה או הפתעה: קנס שצריך לשלם או הטבה משמעותית שקיבלת.
שיווק באינטרנט – בשיווק ובכלל בעסק צריך להיות מוכן לכל צרה או הפתעה: מסים למוסדות השונים שצריך לשלם או ילד חולה שצריך להתארגן מחדש. גם לדברים טובים שקורים צריך להתארגן – קמפיין מוצלח שהביא הרבה מאוד לקוחות או אירועים משמחים שגוזלים זמן עבודה יקר.
ומוסר ההשכל החשוב ביותר
פנו את הזמן לבילוי משפחתי עם הבן זוג, הילדים וגם חברים. לא הכול זה עבודה.ומבטיחה לכם שכאשר אנחנו קצת יוצאים מהשגרה היומיומית ומעסיקים את המחשבה בדברים אחרים לגמרי עולות תובנות מעניינות שבסופו של דבר משמשות אותנו ואת הלקוחות שלנו.
אהבת את הפוסט? מצאת אותו מעניין? שלא יישאר רק אצלך 🙂
כפתור השיתוף ממש כאן למטה מחכה שילחצו עליו.