האפשרויות בפייסבוק נראות כאילו הן אינסופיות, מפרופילים פרטיים, דרך קבוצות סגורות ופתוחות (ואפילו סודיות) ועמודים עסקיים.
החלטתי לעשות לכם סדר פעם אחת ולתמיד בכל מה שקשור לכך, ויותר חשוב שתדעו מה משרת אתכם הכי טוב לעסק שלכם.
פרופיל פרטי
פרופיל פרטי, כשמו כן הוא.
פרטי.
כלומר, לפי המדיניות של פייסבוק לא ניתן לפרסם או להשתמש בפרופיל הפרטי כעסק.
שם הפרופיל הפרטי צריך להיות שם של אדם ולא של חברה.
מטרת הפרופיל היא ליצור קשרים עם אנשים מוכרים לנו (במציאות או במרחב הוירטואלי) וכמובן ליצור קשרים חדשים.
דרך הפרופיל הפרטי ניתן לפתוח עמוד עסקי (כבר נדבר על זה), לפרסם ולעלות פוסטים בקבוצות פייסבוק (דרך עמוד עסקי לא ניתן לעשות זאת, אלא אם כן הקבוצה בניהולך) וכמובן מנהל המודעות של פייסבוק משוייך גם לפרופיל הפרטי שלכם.
במידה ואתם נמצאים בפייסבוק על מנת (בין היתר) לקדם את העסק שלכם, מומלץ להגדיל את מעגל החברים ולא להישאר עם הדודים והדודות בלבד, אלא ליצור רשת חברתית גדולה יותר. זו המהות של הפייסבוק וגן של נטווריקנג באופן כללי . לפרוץ את מעגל החברים המוכרים.
כמובן, אני ממליצה לבחון את הצעות החברות המגיעות אליכם, כי לא כל פרופיל שיש לו חברים משותפים אתכם הוא פרופיל אמיתי. יש המון פרופילים מזוייפים ברשת.
לכן מומלץ לבדוק:
- תמונת פרופיל - האם נראית לכם אמיתית או לקוחה ממקום אחר?
- פוסטים שהעלה לאחרונה - האם ישנם פוסטים או רק שיתופים ודברים לא רלוונטים (אגב יכול להיות שאותו פרופיל חסם את התוכן שלו לאנשים שאינם חברים שלו בפייסבוק ולכן צריך לבדוק את מכלול הדברים.
- חברים משותפים - בדקו מי אותם חברים משותפים, האם נמצאים באותם מעגלים רלוונטים, ניתן ומומלץ אפילו לשאול את אותו חבר אם אותו פרופיל נראה לכם חשוד (מניסיון אישי של פרופיל ספציפי שהטריד כמה וכמה חברים משותפים שלי)
- תחושה אישית - לכו עם התחושה שלכם ואל תשכחו שהכל הפיך. גם אם אישרתם מישו שלא רלוונטי אליכם, פרופיל מטריד תמיד ניתן לחסום
מטרת הפרופיל הפרטי בפייסבוק –
שיתוף החברים שלך בתחומי עניין שלך, תמונות ומקומות שביקרת והיית.
דיעות אשיות שלך.
מומלץ לא להפוך את הפרופיל הפרטי לקיר פרסום לעסק אחרת יכול להיות שיפסיקו לעקוב מחוסר עניין.
חשבו שהפרופל הוא כמו בלוג אישי בו אתם משתפים את החיים שלכם וכמובן תמיד ניתן לקשר את העסק אם זה בשיתוף פוסט מעניין שקשור או בחוויה שאתם רוצים לשתף שקשורה לעסק.
התכנים בפרופיל הפרטי יכולים להיות ציבוריים / לחברים בלבד/ לחברים וחברים שלהם או מותאם אישית.
את המידע הזה ומידע נוסף תוכלו לערוך בהגדרות הפרופיל שלכם
עמוד עסקי
מטרת העמוד העסקי הוא ליצור קשר עם קהל האוהדים בדף.
בעמוד העסקי ניתן ומומלץ לשתף פוסטים, תמונות, חוויות והצעות הקשורות לעסק שלך.
אגב אני ממליצה שהפעילות העסקית תתבצע כאן ולא בפרופיל מכיוון שיש אפשרות לעקוב אחר האוהדים שהגיבו והביעו מעורבות בתוכן שלך ולהשתמש בזה לקידום ממומן ממוקד לקהל רלוונטי (אבל זה כבר לפוסט אחר…)
האנשים שמקבלים עדכונים על פוסטים שלך הם אלה שסימנו לייק בעמוד העסקי (שוב לא כולם כמובן אלא מי שהביע עניין ומעורבות) וניתן ומומלץ להזמין את החברים מהעמוד הפרטי לאהוב את העמוד העסקי שלך – ראה תמונה
העמוד העסקי הוא ציבורי וכל אחד יכול לראות את התכנים שנמצאים בעמוד גם אם לא עשה לייק לעמוד.
ישנה דרך לחסום אנשים מהדף ובדרך כלל אעשה זאת רק כאשר ההתנהגות ודרך ההתבטאות אינה מקובלת.
קבוצה
הקבוצות בפייסבוק מתחלקות לקבוצה פתוחהף סגורה וסודית.
אך לפני שאני עוברת להסבר כמה מילים על מטרת פתיחת קבוצה בפייסבוק:
קבוצה, לפי הגדרת פייסבוק, היא ״מקום לתקשורת סביב תחומי עניין משותפים עם אנשים מסוימים.
ניתן ליצור קבוצה לכל דבר — כנס משפחתי, קבוצת ספורט, מועדון הקריאה שלך — ולהתאים אישית את הגדרות הפרטיות של הקבוצה בהתאם לאנשים שאתה רוצה שיוכלו להצטרף לקבוצה ולראות אותה. כאשר אתה מצטרף לקבוצה בפייסבוק, אתה מתחיל לראות תוכן מאותה קבוצה בניוז פיד שלך.״
בשורה התחתונה נפתח קבוצה עם אנחנו רוצים לעורר שיח ודיון דו צדדי של מספר משתתפים סביב נושא מסוים.
זה גם יכול להיות לעזר לעסק כאשר הוא רוצה להגיע לקהל לקוחות עם תחומי עניין רלווונטים לעסק שלך, לדוגמה דיאטנית שפותחת קבוצת אתגר תזונה או מדריכת הורים שפותחת קבוצה בה ניתן לשאול שאלות ולהתייעץ.
לי יש קבוצה של בעלי עסקים בניו יורק וניו גרזי וכשהייתי בישראל הייתי בצוות הניהול של נשים עצמאיות מישראל.
אז מה ההבדל בין הגדרות הקבוצה?
קבוצה פתוחה – ניתן למצוא אותה בתוצאות החיפוש ולראות את הפוסטים שמועלים בה גם מבי להיות חלק מהקבוצה עצמה
קבוצה סגורה – ניתן למצוא אותה בתוצאות החיפוש, לראות את נחברים בה אך לא ניתן לראות את התוכן שמועלה
קבוצה סודית – לא ניתן למצוא אותה בתוצאות החיפוש וכמובן לא לראות מי החברים / התוכן.
מתי נשתמש בכל אחת מהאפשרויות? זה ממ שתלוי בפותח הקבוצה ומה מטרת הקבוצה.
קבוצה פתוחה אמליץ במקרה של נושא פתוח לכולם ולא אכפת למנהל הקבוצה שאנשים שלא בקבוצה יראו את התוכן / יהיו חייבים להיכנס אליה.
קבוצה סגורה – נשתמש כאשר יש אנשים בעלי אותו תחום עניין, אי כן רוצה שימצאו אותי בתוצאות החיפוש וכמובן שירצו להיכנס פנימה על מנת להשתתף בדיונים (אפשר לעלות שאלות סף על מנת לסנן אנשים לא רלוונטים בכניסה לקבוצה)
קבוצה כזו אני אמליץ לבעלי עסקים שרוצים לשתף בתוכן שלהם אבל גם רוצים מספר גדול של משתתפים ולכן כן יהיה אפשרי למצואו אותם אך השתתפות וצפייה בתוכן היא על ידי הצטרפות בלבד.
גם קבוצות בעלי עניין משותף אחר כמו רכישה משותפת של דירות, עצומה כלשהי וכו. הכל רלוונטי כאן.
קבוצה סודית אמליץ במקרה וזו קבוצה המיועדת למספר אנשים מצומצם אשר רכש שירות או מוצר כלשהו ומקבל תמיכה בקבוצה או שהקבוצה עצמה היא חלק מהשירות, אין סיבה שימצאו אותה בפייסבוק ולעתים אפילו עדיף שלא (לדוגמה קבוצת הורים שעוברים סדנה כלשהי ולא מעוניינים שידעו על זה אחרים)
מצורפת טבלה מתוך צילום מסך של פייסבוק שעושה סדר בעניינים 🙂
מקווה שעשיתי לכם קצת סדר 🙂
אם כן –
מוזמנים לשתף ולהעביר את הפוסט הלאה .
תודה על הסקירה המעניינת ומלמדת
שאלה מקצועית- האם ניתן להמיר קבוצה סגורה קיימת לעמוד עסקי?
תודה!
תודה רבה,
לא ניתן להמיר קבוצה בפייסבוק לעמוד עסקי.
אלה שני דברים שונים מבחינת המהות שלהם.
מקווה שעזרתי,
חן קאופמן