גם אם יש לך כבר עמוד עסקי בפייסבוק או שזה עדיין בתהליך מחשבה ויצירה המדריך הזה ישמש אותך ולדעתי הוא הבסיס לכל התחלת עבודה בפייסבוק.
המדריך כולל 10 טיפים מנצחים לעמוד עסקי מניע לפעולה שגם מקבל נראות במנוע החיפוש גוגל ולא רק בפייסבוק עצמו וזאת על מנת שימצאו אותך ואת העסק שלך בקלות.
טיפ מספר 1 – חשבו על שם מתאים
בעת פתיחת העמוד אנו צריכים קודם כל לבחור שם (לאחר שבחרנו את סוג העמוד)
בעת בחירת השם חשבו – האם העסק מבוסס עליך?
או האם העסק הוא בעצם חברה שמוכרת שירות או מוצר כלשהו והאדם שמאחוריו פחות חשוב.
אם העסק הוא אתם, לדוגמה העסק שלי – ניהול וקידום ברשתות חברתיות ובאינטרנט. יש הרבה מאוד כמוני, שמוכרים את אותו הדבר בדיוק. אבל העיקר פה הוא אני. חן קאופמן ולכן שם העמוד יכיל את שמי.
כנ״ל אם אני עוסקת באיפור, הנהלת חשבונות, טיפול, עריכת דין וכו.
כלומר –
אם העסק שלי עוסק בהנהלת חשבונות או בטיפול באנשים אעדיף לכתוב את שמי + העיסוק שלי.
לדוגמה –
חן קאופמן – הנהלת חשבונות וייעוץ מס
לעומת בחירת ״סלוגן״ שלא תמיד מובן כמו – ״מדרגות״ מעלים את העסק שלך למעלה …
שיכול בעצם להיות כל דבר וכל נושא.
עוד דוגמה –
חן קאופמן – נטורופתיה ודיקור סיני
לעומת –
גוף ונפש אחד למען השקט הנפשי שלך
שם העמוד בעצם נסרק גם בגוגל ולכן חשוב לי מאוד שהשם של בעל העסק (במידה וזו לא חברה אלא עסק של אדם אחד) יופיע בשם העמוד במקום בולט וכמובן תחום העיסוק.
כך שיהיה מאוד ברור למי פונים ומה הוא עושה.
במקרים של חברה – חנות נעליים, בגדים, חברה גדולה וכו כן ארשום את שם החברה (בייחוד אם השם כבר מוכר) וגם אם לא ארשום את שם החברה + מה עושה (במידה והיא לא מוכרת)
מדריך וידאו לשינוי שם –
טיפ מס 2 – הנראות שלך בפייסבוק – בחירת תמונות נכונה
לאחר שבחרת את שם העמוד העסקי שלך הגיע הזמן לבחור את התמונה שתלווה אותו.
לכל עמוד יש 2 תמונות חשובות:
1. תמונת הפרופיל – הקטנה
2. תמונת הנושא – הגדולה
מה לשים בכל תמונה?
תמונת הפרופיל –
תמונת הפרופיל מוצגת בעמוד העסקי וגם כאשר עונים בתגובות בפייסבוק. לכן חשוב שהיא תהיה ברורה ומובנת
אם מדובר בעסק של אדם אחד אני תמיד ממליצה לשים תמונה שלך.
יש לשים לב שהתמונה מייצגת אותך בכבוד וגם את העסק כלומר, אם אני מטפלת לא אצטלם עם סיגריה וכוסית אלכוהול 🙂 אם אני מאפרת התמונה צריכה לשקף זאת כנ״ל אם אני עוסקת בעריכת דין או כל מקצוע אחר.
בעבר הייתה לי תמונה (לפני צילומי התדמית) שממש לא שיקפה את האש שבי והאנרגיות, היא הראתה אשה ביישנית יותר (לא אוהבת להצטלם כל כך..) וכך זה השתקף כלפי חוץ.
אחת התלמידות שלי אמרה לי שהאדם שראתה בעמוד הפייסבוק והאדם שדיברה אתו בטלפון הם שני אנשים שונים.
לכן גם באתר שלי התמונה היא יותר שובבה וגם בעמוד העסקי שלי.
הכל תלוי – מה אנחנו רוצים להעביר הלאה לאדם שצופה בנו כרגע.
אם העמוד שייך לחברה אני ממליצה לשים את לוגו החברה.
במקרה שיש לאדם אחד חברה עם לוגו, צריך לחשוב –
האם העמוד העסקי מוכר את האדם עצמו, את שירותיו או את המוצר של החברה.
לדוגמה –
הייתה לי לקוחה שייצרה כרטיסי ביקור דיגיטליים, כאן אנו לא צריכים לשים את התמונה שלה אלא תמונה של הלוגו של החברה. היות והמוצר הוא העיקר כאן.
תמונת הנושא –
בתמונת הנושא אתם יכולים להתפרע יותר.
ניתן לכתוב עליה את פרטי ההתקשרות שלך, את המוצר המוביל שלך או מוצר יחסית חדש שרוצים לתת לו נראות וחשיפה (ראה תמונה שלי למעלה עם הערכה לניהול עמוד פייסבוק).
אם מדובר בשירות (כמו כרטיס הביקור הדיגיטלי) ניתן להציג אותו בתמונה.
המחשבה היא – מה אנו רוצים להדגיש לגולש כאשר מבקר בעמוד שלנו, זוהי התמונה הראשונה שרואה וזה בעצם חלון הראווה שלנו.
יש לשים לב – בנייד התמונה נחתכת בצדדים ולכן כאשר אנו מעצבים את התמונה חשוב לקחת זאת בחשבון.
מצרפת את הדוגמה של דיגי קארד (כרטיסי ביקור דיגיטליים)
בתמונת הפרופיל – לוגו של החברה
תמונת הנושא – דוגמה של כרטיס ביקור דיגיטלי (שברקע מייסדת החברה..
טיפ מספר 3 – צרו שם משתמש לעמוד העסקי
שם המשתמש נועד לעזור לגולשים למצוא ולזכור את העמוד העסקי שלך.
הוא מופיע מתחת לתמונת הפרופיל בעמוד הפייסבוק שלך ובכתובת ה – url של הדף.
שם המשתמש ייחודי לכל עמוד ועמוד ולא ניתן לבחור שם שכבר בשימוש.
על ידי בחירת שם המשתמש הכתובת של העמוד העסקי תהיה נגישה יותר.
את שם המשתמש ניתן לשנות מתוך לשונית האודות או מתחת לתמונת הפרופיל.
טיפ מספר 4 – הוסיפו פרטי התקשרות בעמוד העסקי
חשוב מאוד שפרטי ההתקשרות אליך יהיו נגישים וקלים.
לכן יש להוסיף את מספר הטלפון, כתובת הדוא״ל, כתובת החברה/ העסק, אתר אינטרנט וכל פרט נוסף שיעזור לגולש להגיע אליך.
את הפרטים האלה ניתן לשנות תחת לשונית אודות.
טיפ מספר 5 – מה הסיפור שלך?
אנחנו עדיין בלשונית האודות, שם נמצא את הסיפור שלך…
זה המקום לגולש מי אנחנו, איך אנו יכולים לעזור לו וגם מידע שיכול להועיל לו להבין למה אנו מומחים בתחומנו.
אם זה נסיון עסקי, לימודים שצברנו, פרויקטים מיוחדים, חזון העסק.
טיפ מספר 6 – מהי הזמינות שלך?
בלשונית האודות (גן, כן.. עדיין שם..) אני ממליצה למלא שעות וימים בהם העסק פתוח.
ראשית – גולש אשר מגיע לעמוד כלשהו ורואה שבעל העסק אמור להיות פעיל אוטומטית מצפה למענה די מהיר.
דבר זה חשוב במיוחד אם יש לך עסק שמקבל קהל כמו – מסעדה, חנות ועוד. זה עוזר לגולש להבין מתי ניתן להגיע לחנות ומתי אפשרי לקבל שירות.
סיבה נוספת –
כאשר אני רשומה כזמינה פייסבוק מצפה ממני להשיב על הודעות בהקדם האפשרי ואף סופר לי זמני תגובה ונותן ציון לפי זה.
ישנו פיצ׳ר בו ניתן להגדיר הודעה אוטומטית ששולחת הודעה כאשר העמוד נמצא במצב לא זמין (לפי הימים והשעות שהוגדרו לו) וזה מוביל אותנו לטיפ מספר 7.
טיפ מספר 7 – מענה להודעות
בהגדרות העמוד (בפאנל הניהול למעלה) ישנה אפשרות להגדיר הודעה אוטומטית כאשר העמוד נמצא במצב לא זמין.
כאשר השירות הזה מופעל פייסבוק ימשיך לשמור על שיעור תגובתיות גבוה ואנו לא נאבד ניקוד.
ויש גם מדריך וידאו לנוחיותך –
טיפ מספר 8 – הוספת לחצן הנעה לפעולה
מתחת לתמונת הנושא ישנו כפתור כחול גדול שמטרתו להניע לפעולה את הגולש.
מהי הפעולה? זו החלטה שלך!
ניתן להוביל את הגולש לאתר אינטרנט, לשליחת מייל, לצפייה בערוץ היוטיוב ואפילו להתקשר באופן מיידי לטלפוון שהוזן באודות (לשונית חשובה מאוד כבר למדנו…)
כל מה שצריך זה להיכנס לכפתור > ללחוץ על עריכה > ולבחור את הפעולה הרצויה.
שימו לב – כאשר אנחנו מנהלים בעמוד העסקי שלנו ולוחצים על כפתור אנו נראה את אפשרויות העריכה ולא את הפעולה שהגולש יראה.
טיפ מספר 9 – הזמינו חברים לעמוד
עמוד בלי לייקים זה כמו חנות נטושה באמצע המדבר. אף אחד לא יודע שהיא קיימת ולכן אף אחד לא נכנס. אז נכון, לא חשובה רק הכמות אלא איכות הלייקים.
פעם היה נהוג להחליף לייקים ואפילו לקנות (עדיין יש כאלה שעושים זאת..) אבל אם פייסבוק רואה שיש לייקים ללא תגובות בעמוד זה בעצם עושה נזק יותר גדול.
אז את מי כן להזמין?
אני ממליצה בתור התחלה להזמין את החברים הקרובים, לקוחות שמכירים אותנו על מנת לקבל רוח גבית. זכרו שפייסבוק היא רשת חברתית וכאשר חבר קרוב מגיב לכם בפוסט, חברים שלו רואים את זה וכך יכולים להגיע עוד ועוד לקוחות.
יש לזכור דבר חשוב – פייסבוק לא מראה את הפוסטים שלנו (בעסקי ובפרטי) לכל מי שעוקב אחרינו אלא לפי המעורבות והעניין שלהם בנו.
לכן חשוב להזמין חברים רלוונטיים וכמובן לצאת מחוץ לפייסבוק ולהזמין אותם דרך הודעת ווטסאפ לדוגמה להגיב לכם בעמוד. שימו לב לשלוח לאנשים קרובים לבד ולא להתחיל להספים ולזבל את רשימת אנשי הקשר שלכם אחרת זה יעשה פעולה הפוכה.
את פעולת הזמנת החברים אני ממליצה לעשות לאחר שיש לפחות 3 פוסטים בעמוד, וזה מוביל אותנו לטיפ האחרון בסדרה.
כיצד נזמין חברים לעמוד?
טיפ מספר 10 – צקו תוכן בעמוד הפייסבוק
אחרי שסידרתם אותו והזמנתם חברים הגיע הזמן לצקת בפנים תוכן.
כתבו תכנים עם ערך, תכנים שיעשו חשק לגולשים לעקוב אחריכם ולא רק תכנים שיווקים נטו.
תנו להם הצצה מאחורי הקלעים, הצצה לנשמה שלכם על מנת לפנות לרגש שלהם ולהכיר את העסק מקרוב וכמובן את האדם מאחורי.
גם אם מדובר בחברות גדולות אני ממליצה לכתוב פשוט וקליל, מותאם כמובן לקהל היעד אליו אנו פונים כך תיצרו קשר אישי ורצון לעקוב אחריכם ולהיות חלק מהעסק.
טיפ בונוס – אל תאמרו נואש
אני מכירה בעלי עסקים שפתחו עמוד פייסבוק, התחילו לכתוב פוסטים ואחרי שבוע – שבועיים התייאשו כי אף אחד לא מתייחס.
עמוד פייסבוק שרק נפתח מתחרה עם עמודים גדולים ממנו, עם הרבה עוקבים ומעורבות. לוקח זמן לעלות למעלה ולהיות במיינד של הגולשים.
זה דורש עבודה ויצירתיות ופשוט להיות אתם. זה לא לוקח יום יומיים וגם לא חודש. אצל חלק מהלקוחות ראיתי עלייה מהירה ואצל חלקם זה לקח יותר זמן.
זה תלוי בסוג השירות והמוצר, כמה תחרות יש וכמובן כמה השקעה ניתן לעמוד שלנו.
מזמינה אותך לשתף את סדרת הטיפים החשובה הזאת גם למי שכבר יש עמוד עסקי וכמובן זו רק ההתחלה.
ניתן להגיע אלי לפגישת הדרכה אישית או לתהליך ליווי צמוד.
לכל שאלה ולקבלת פרטים יש ללחוץ כאן ואני אחזור אליך בהקדם.
שלום חן,
תודה על המדריך המצויין.
האם חייב לפתוח דף לעסק בפייסבוק דרך החשבון הפרטי שלי?
שלום גילת,
דף עסקי צריך להיות משוייך ליישות קיימת, כלומר פרופיל פרטי בפייסבוק.
אחרת לא יהיה אפשרי להגיב לאנשים וליצור אינטראקציה עם הגולשים.
מקווה שעזרתי, חן.