כמעט לכולנו יש חשבון פייסבוק. יש כאלה הפעילים יותר בפרסום סטטוסים והעלאת תמונות ויש כאלה שפחות.
אבל רובנו הגדול פותח את החשבון שלו לפחות פעם ביום כדי להתעדכן וכמובן זה קל יותר עם המכשיר הנייד שנמצא כל הזמן לידנו.
בגלל סיבות אלה חשוב להבין שלקוחות פוטנציאליים שלך נמצאים בפייסבוק וניתן להגיע אליהם בדרך יחסית קלה ולא יקרה יחסית דרך פרסום ממומן בפייסבוק.
מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?
פרסום ממומן נותן לך את האופציה להגיע לקהל יעד וללקוחות פוטנציאליים הנמצאים כבר בפייסבוק על ידי הצגת מודעות בניוז פיד של הגולש או במודעות צד.
מודעת הניוז פיד נראית לגולש באופן ברור וישיר כאשר גולש בדף הראשי של הפייסבוק שלו:
בעוד מודעת הצד נמצאת בצד ימין או שמאל )תלוי בשפה בה משתמש הגולש( ופחות נראית לעין.
בדרך כלל מודעת צד יהיו פחות יקרות מאשר מודעות הנמצאות בניוז פיד.
פרסום ממומן בפייסבוק מול פרסום ממומן בגוגל
ההבדל העיקרי בין קמפיין בגוגל לקמפיין בפייסבוק הוא –
בגוגל הגולש מחפש אותך ואת מוצריך באופן אקטיבי על ידי כניסה לשורת החיפוש הידועה של גוגל והקלדה של השירות או המוצר אותו מחפש.
אפשר לומר שהוא כבר בתהליך של מודעות ל״בעיה״ שלו ונמצא בשלב חיפוש הפתרון.
לכן – מודעת גוגל תתאפיין בטקסטים מתאימים לפי מילות המפתח הרצויות שהגולש מחפש מה שמצריך מחקר מילות מפתח לפני הקמת הקמפיין והתאמת המודעות לביטויים הרלונטיים.
לעומת זאת – בפייסבוק הגולש אינו מחפש לקנות מוצר או שירות בדרך כלל אלא גולש להנאתו. עם זה בצ׳אט עם חברים או העלאת תמונות מארוחת הבוקר האחרונה שהיה בה.
בפרסום בפייסבוק אנחנו בעצם נכנסים לגולש מ״הדלת האחורית״ ומציעים לו שירות או מוצר שיכול לעניין אותו.
לכן – הטקסט שלנו חייב להציג בפניו את ה״בעיה״ שיש לו וכמובן מה הפתרון שלה.
אז איך ניגשים לכתיבת מודעה שתדבר ללקוח שלי ותגרום לו ללחוץ ולהשאיר פרטים?
לחצו כאן למעבר לחלק 2
[…] אחרי שבחלק הראשון של המדריך הבנו את חשיבות הקמפיין הממומן בפייסבוק […]