אז אחרי שבחלק הראשון של המדריך הבנו את חשיבות הקמפיין הממומן בפייסבוק וההבדלים בינו לבין גוגל. הגיע הזמן לעבור לתכלס.
לפני בניית הקמפיין יש 2 דברים שחשוב לדעת: מי קהל היעד ומה אנחנו מציעים ללקוח?
מי קהל היעד?
לפני שניגשים לכתיבת המודעות ולפתיחת הקמפיין מומלץ לפתוח מסמך חדש בוורד או אפילו לכתוב על דף נייר – מיהו קהל היעד שלנו?
מערכת הניהול של פייסבוק מאפשרת לבחור את קהל היעד הרצוי ולסנן אותו לפי פרמטרים שונים:
- גיל
- מין
- מדינה
- מצב משפחתי
- תחומי עניין
- ועוד..
לדוגמא –
עסק להפקת אירועים יבחר לפרסם לקהל יעד שהתארס זה עתה. הסיכוי שיקליקו על המודעה לקוחות פוטנציאליים רב יותר מאשר אם המודעה הייתה פתוחה לקהל הרחב.
בצורה כזאת נחסך לו כסף, מפני שקהל היעד שלו הצטמצם, אין צורך לשלם עבור חשיפות לאנשים לא רלוונטיים וכמובן שכמות ההמרות עולה.
מה המטרה שלנו?
לקמפיין בפייסבוק יכולות להיות מטרות שונות ומגוונות:
- הגדלת חשיפה לפוסט מסוים בעמוד העסקי. אם מדובר בפוסט המציע הרשמה חינם לניוזלטר בו הגולש מקבל מאמרים או מבצע מיוחד שיצרתם.
- הגדלת כמות הלייקים והחשיפה לעמוד העסקי.
- הגדלת הכניסות לאתר האינטרנט שלכם.
- הרשמה לשירות דרך דף נחיתה ייעודי שבניתם.
- הורדת אפליקציה.
- ועוד 🙂
לאחר שהחלטנו מה המטרה אנחנו ניגשים לכתיבת המודעה תוך ידיעה:
- מה אנחנו מוכרים
- למי אנחנו מוכרים
- מה המטרה
3 תנאים בסיסיים למודעת פייסבוק שמביאה לקוחות
מודעת פרסום בפייסבוק חייבת לסקרן ולמשוך את תשומת לב הגולש.
יש לזכור כי הגולש לא חיפש אתכם בפייסבוק ולכן המודעה חייבת להיות מעניינת כדי לגרום לו להקליק עליה לקבלת עוד מידע.
על מנת שזה יקרה חייבים להתקיים כמה כללים חשובים:
- כותרת שמדברת לגולש באופן ישיר. מומלץ להפריד מודעות לזכר ונקבה ולא לכתוב ברבים כך שהפניה תהיה אישית יותר. אורך הכותרת נכון לכתיבת שורות אלה 25 תווים
- טקסט מצורף המסביר את הפתרון לבעיה ולמה בעצם כדאי לו ללחוץ על המודעה. בטקסט הזה לכתוב באופן ממוקד ובהמשך לכותרת את הפתרון לבעיה ולהניע אותו לפעולה שילחץ על המודעה. כמובן שגם פה תהיה הפרדה בין זכר לנקבה. אורך טקסט גוף המודעה נכון לכתיבת שורות אלה 90 תווים.
- תמונה טובה וברורה שמושכת את תשומת לב הגולש למודעה.
חשוב לדעת כי תמונה המיועדת לפרסום בפייסבוק חייבת להכיל מקסימום 20% טקסט מהסך הכולל של התמונה. אחרת המודעה לא תאושר. לחצו להסבר.
לאן נוחתים?
בבניית קמפיין ממומן בפייסבוק או בגוגל חשוב גם לזכור ולהחליט לאן אנחנו רוצים להוביל את הגולש, מה שנקרא מהו דף הנחיתה אליו מגיע הגולש לאחר שהקליק על המודעה.
כאן אנחנו חוזרים לשאלה הראשונה – מה המטרה שלנו ביצירת הקמפיין?
במידה ולמטרה שהצבת צריך דף נחיתה חשוב לבנות אותו נכון כך שידבר עם התוכן במודעה עצמה וימשיך אותה וכמובן ימיר את הגולש למתעניין ולאחר מכן ללקוח.
לקריאה כיצד לבנות דף נחיתה נכון – קליק כאן.
לכל שאלה אני כאן
מקווה שהמדריך הקצר נתן נקודת פתיחה טובה בהקמת קמפיין ממומן בפייסבוק.
אשמח לקרוא תגובות וכמובן שאלות.
ישנם עוד טיפים רבים להקמת קמפיין ממומן שניתן לקבל אותם בהדרכה ממוקדת בה נשב יחד על הקמפיין שלך נגדיר ונבנה אותו כך שיהיה מוכן לפרסום.
[…] אז איך ניגשים לכתיבת מודעה שתדבר ללקוח שלי ותגרום לו ללחוץ ולהשאיר פרטים? לחצו כאן למעבר לחלק 2 […]