הגשמת את החלום שלך והחלטת לפתוח עסק עצמאי כאשר המטרה ברורה – להעלות את מספר הלקוחות.
אז אולי כבר פתחת דף עסקי וחשבונות אישיים ברשתות החברתיות, אך חשוב לזכור שהם אינם בבעלותנו, אנחנו רק אורחים במערכת בבעלות חברה/ אדם ספציפי (לדוגמא פייסבוק ששייכת למארק צוקרברג ידידנו שמשנה את הנראות והאופציות בפייסבוק כל הזמן..).
נדל"ן אינטרנטי עצמאי
מומלץ ביותר ואף די הכרחי להקים אתר אינטרנט שיהיה רק שלך שבו יהיה ניתן לכתוב על כל מה שמתחשק לך,
להציע את השירותים או המוצרים שלך – בקיצור מגרש הנדל"ן הפרטי שלך ברשת האינטרנט.
היום רוב האנשים מחפשים מוצר או שירות מסוים דרך האינטרנט, ולכן כדי שאותם לקוחות פוטנציאליים יגיעו לאתר שלך ולא של המתחרה חייבים להקים אתר ידידותי למנוע החיפוש – גוגל.
מה לי ולגוגל?
אבל מאיפה מתחילים? מה חשוב לדעת לפני שניגשים לבניית האתר ולבחירת אנשי המקצוע?
וכמובן כיצד בונים אתר שיעמוד בדרישות של מנוע החיפוש על מנת שיהיה לו בסיס טוב לקידום בהמשך ויופיע כאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים את סוג המוצר או השירות שלך ב"גוגל".
במדריך הבא אתן לך את עשרת הדיברות להקמת אתר אינטרנט – מה חשוב לבדוק ולעשות בתהליך בניית אתר.
מה כדאי לבדוק לפני שמתחילים בפרויקט בניית האתר?
- רעיון – אתר אינטרנט טוב מתחיל מרעיון מגובש. חשוב לדעת מה הקונספט של האתר, מי קהל היעד שלו ומה אנחנו מציעים.
- בחירת הדומיין (כתובת האתר) –
- רצוי שיהיה קשור לתחום העיסוק או מעולם התוכן של האתר. לדוגמא אתר של מעצבת גרפית יכול להכיל את המילה design בתוך כתובת האתר.
- הדומיין (כתובת האתר) יהיה באנגלית ולא בעברית. כתובות בעברית פחות אהובות על מנוע החיפוש.
- סיומת האתר צריכה להיות קשורה למיקום העסק ולאיזור הגאוגרפי בו הלקוחות נמצאים. לכן כל עוד הלקוחות שלנו נמצאים בישראל סיומת הדומיין צריכה להיות co.il ולא com לדוגמא. ישנם עוד סיומות כמו net או biz אך הן פחות פופולריות ופחות מומלץ להשתמש בהן לאתר הראשי. ניתן לקנות אותן כדי לחזק את המותג שלך.
3. השרת בו האתר מתאכסן צריך להיות ממוקם בישראל. נתון זה יגרום לאתר לעלות מהר יותר וייתן נקודות זכות בעיני הגולש באתר שלך וגם במנוע החיפוש.
4. רצוי לבחור חברה לבניית אתרים אשר בונה את האתר על גבי מערכת ניהול פופולרית כמו וורדפרס לדוגמה. המערכת של וורדפרס גם ידידותית מאוד למנוע החיפוש "גוגל".
5. במידה והחברה אינה עובדת עם וורדפרס, חשוב שהאתר ייבנה על גבי מערכת ניהול תוכן פשוטה וקלה לתפעול כך שיהיה ניתן להזין תכנים בקלות, להחליף תמונות ועוד מבלי להיות תלויה במתכנת.
6. חשוב מאוד שהקוד יהיה פתוח ונגיש ולא ייבנה על גבי מערכת שידועה למתכנת בלבד, במידה ונרצה להמשיך את פיתוח האתר עם מתכנת אחר בעתיד.
7. חשוב לבדוק כי אתרים אחרים של המתכנת או החברה עומדים בסטנדרטים של כתיבת הקוד וכי אין בו שגיאות. כאשר הקוד בנוי כהלכה הבסיס יהיה טוב יותר להמשך העבודה. ניתן לבדוק תקינות אתרים בקישור הבא: לחצו כאן לבדיקת האתר שלכם.
8. מומלץ להיעזר במעצב כאשר מגיעים לשלב הנראות, הוא יידע טוב יותר אילו צבעים מוכרים ומה מפיל את האתר. אם אין לך אין את התקציב הנדרש למעצב ניתן לקנות תבנית מוכנה ממגוון אתרים שמציעים זאת ולפנות למתכנת שיתאים אותה לצרכייך. יש לשים לב – עדיף להישאר קרוב ככל שניתן לעיצוב המקורי.
9. רצוי וניתן להיעזר בשירותים של מקדם אתרים מוסמך שמלווה אותך בכל השלבים מול המתכנת ונותן דגש על אופן מבנה האתר וחלוקת העמודים בו כך שיהיה ידידותי יותר למנועי החיפוש.
10. בחירת מילות מפתח נכונה להטמעה באתר – אם נדע מהן המילות המחופשות ביותר ומה המתחרים שלנו עושים נדע מה להטמיע באתר ולאיזה ביטוי לתת יותר משקל.
אז מה למדנו?
לפני שניגשים לבניית אתר אינטרנט, יש להקדיש זמן לתכנון ומחשבה החל מבחירת הדומיין ועד לבחירת מילות המפתח הנכונות. כל זאת על מנת שהאתר יהיה ידידותי למנועי החיפוש מהרגע הראשון, וכך תהיה נקודת פתיחה טובה יותר להמשך קידומו ברשת האינטרנט.