השימוש שנעשה ברשתות החברתיות כדי להעלות למודעות ולשווק אתרים הוא גדול מאוד. יש מספר רב של רשתות כאלה בעולם כאשר PINTEREST היא השלישית בגודלה לפי מחקר שנעשה עבור חברת הסקרים modea.
הרעיון הכללי של הרשת הזו הוא אוסף של תמונות אשר המשתמש בוחר מתוך שוטטות באינטרנט ושומר אותם על לוח פרטי משלו באתר. לכל תמונה כזאת מצורף לינק המקור, אשר מהווה קישור לאתר ממנו נלקחה. המשתמש בעצם "מתייג חזותית" את הדברים שאוהב ורוצה לזכור.
ניתן לתייג הכול מהכול- מתכונים, בגדים, מלונות, מקומות בהם היו רוצים לבקר, תמונה אשר גרמה להם לצחוק ועוד ועוד.
כל אותן התמונות "ננעצות" בלוח המשתמש, וכך יכול לחזור אליהם בכל עת. בתור בעל אתר- אתה מאוד רוצה להיות תלוי על הלוחות האלה. בעזרת הקישור המצורף, יכולים החברים של המשתמש שעוקבים אחריו להגיע לאתר שלך ובכך אתה מעלה את הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
השימוש ברשת הזו הוא קל ביותר לעומת רשתות אחרות אשר דורשות ממך להיות יצירתי ושנון – כמו טוויטר לדוגמא, וכאן כל מה שצריך זה תמונה אחת טובה ששווה יותר מאלף מילים שיווקיות. ניתן לעודד הקלקה בכך שנרשום בסעיף ההערות, אך התמונה צריכה לעשות את העבודה! לכן צריך לבחור תמונה אשר עושה את העבודה- מרגשת, מצחיקה, דרמטית וכיד הדמיון הטובה עליכם.