כולם מדברים על רשתות חברתיות כדוגמת פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פליקר והרשימה עוד ארוכה. אך מה בעצם זה תורם לעסק, למינופו ולהגדלת הרווחים?
כדי להגיע ללקוחות שלך חשוב להיות באותה סביבה שהם נמצאים בה, שזה בעצם אומר – הרשתות החברתיות. כמעט לכל אדם שני יש כיום פרופיל ברשת חברתית זו אחרת, ולכן חשוב מאוד שגם לך כבעל עסק שרוצה להיות שם דבר, מותג אשר מעורר דיבור צריך להיות פרופיל עסקי ברשתות החברתיות.
בעזרת הרשת החברתית ניתן לייצר "באז ויראלי" האומר כי ברגע שהתכנים שאותם אתה מעלה לרשת מספיק מעניינים ומושכים את קהל הגולשים, שמך יופץ כבר לבד ללא צורך בשיווק אגרסיבי מצידך.
האם צריך להיות רשום בכל הרשתות החברתיות?
בהחלט לא! ראשית, חשוב לבדוק מיהו קהל הלקוחות שלך? היכן הוא מסתובב ומעביר את שעותיו מול המחשב? האם זה דרך הפייסבוק? האם זה דרך טוויטר? אולי בכלל הוא מסתובב יותר בפליקר?
הכול גם תלוי בסוג העסק שיש לך ומה אתה מוכר. ישנן רשתות חברתיות המיועדות ספציפית לקהל לקוחות מסוים.
לאחר מכן חשוב לפתוח פרופיל עסק אשר יועלו בו תכנים רלוונטיים וגם תכנים שיכולים להיות קלילים יותר ולאו דווקא קשורים באופן ישיר בנושא המדובר של העסק, ובכך לגרום לעניין בפרופיל.
הדבר החשוב ביותר בתור התחלה הוא להגיב ולהיות פעיל ברשת החברתית כדי שיוכלו להכיר אתכם ובכך תקבלו יותר חשיפה לדף העסק.
כמובן שבפרופיל העסקי חשוב שיהיה לינק לאתר הבית שלכם או לדף נחיתה עם המוצר אותו אתם מוכרים. בלי זה הדף ברשת החברתית פחות רלוונטי- הרי הסיבה הראשונה לפתיחת חשבון ברשת חברתית היא הובלת תנועה גדולה ואיכותית יותר לאתר על מנת להגדיל רווחים.
אז מה למדנו עד כה?
- הכרת הלקוח- היכן מסתובב באיזו רשת חברתית?
- פתיחת חשבון ברשתות הרלוונטיות לעסק.
- הקמת אתר או בניית דף נחיתה ספציפי עבור השירות אותו אתם מציעים.
- בדיקת תכנים- מה הדיבור החם סביב המוצר או השירות אותו אתם מוכרים?
- יצירת תכנים ממוקדים ובעלי עניין עבור הגולשים כדי שימשכו עוד תנועה לפרופיל ומשם לאתר.
- הוצאת קישור לדף הנחיתה הספציפי, כך שכל גולש אשר יגיע לדף העסק שלכם ירצה להמשיך ולגלוש גם לאתר.
- לא לשכוח: תגובות ושיתופים עבור פרופילים אחרים, כך אתם מחזקים את הקשרים עם משתמשים הנוספים וגורמים לכך שיכירו אתכם ובכך מביאים לחשיפה גדולה יותר של הדף העסקי.
- זכרו- לייקים זה לא העיקר מה שחשוב זה הובלת תנועת גולשים איכותית אשר תוביל בסופו של דבר להגדלת הרווחים בעסק.
כדי ללמוד עוד כיצד למנף את העסק האישי שלך בעזרת הרשת החברתית לחץ כאן