כל מפרסם בפייסבוק יגיד לכם שהדבר הכי מעצבן בפרסום מודעה ממומנת הוא חוק ה 20% שהגביל על כמות הטקסט בתמונה.
החל מה 8/6/16 חוק זה בוטל ונכנסה במקומו מדיניות חדשה לפיה פייסבוק בוחנת את המודעות לפי כמות הטקסט היחסי שנמצא על התמונה.
לפי המדיניות החדשה יהיה ניתן להעלות תמונות עם כמות טקסט גדולה יותר אך תוצג הודעה המזהירה שיכול להיות שלמודעות אלה תהיה פחות חשיפה לגולשים.
על מנת להשיג חשיפה גבוהה למודעה מומלץ להעלות תמונה ללא טקסט בכלל!
המודעות ידורגו לפי כמות הטקסט הנמצא בהן:
- טקסט מועדף – OK התמונה לא מכילה טקסט או מעט טקסט. מודעה זו תוצג לגולשים בפייסבוק.
- טקסט נמוך – LOW התמונה תוצג לפחות אנשים
- טקסט בינוני MEDIUM – התמונה תוצג לפחות אנשים
- טקסט גבוה HIGH – יכול להיות שהתמונה לא תוצג כלל לגולשים.
דוגמאות לקטגוריות:
טקסט מועדף
טקסט נמוך
טקסט בינוני
טקסט גבוה
רוצים לבדוק את מצב התמונה שלכם לחצו כאן
ויש גם יוצאים מן הכלל –
ישנם מוצרים אשר מכילים טקסט עליהם כמו כריכות ספרים ואריזות מוצר. במקרים אלה ישנו אישור חריג אוטומטי להצגת התמונות יחד עם הטקסט.
שימו לב – במקרים של צילום מוצר / לוגו אין אפשרות ליצור צילום תקריב אלא צילום מלא של המוצר.
מה נחשב לטקסט בנוסף?
- מספרים – כולם נחשבים לטקסט
- לוגו – כל לוגו שמכיל טקסט ייחשב כטקסט על התמונה
- סימני מים על התמונה – לא משנה אם הכרחיים לתמונה עצמה
אז מה עושים?
זה בדיוק הזמן לתת לתמונות לדבר בזכות עצמן!
לבחור תמונה מנצחת שמושכת את העין ולא להסתמך רק על הטקסט.
את הטקסט עצמו נכתוב בגוף המודעה.
רוצה לדעת כיצד לנהל קמפיין ממומן מוצלח?
מה מותר ומה אסור?
מזמינה אותך להדרכת פייסבוק מעשית בה נלמד על מערכת ניהול המודעות, כתיבת מודעות נכונה, ניתוח המודעות, מיקוד קהל היעד.
בהצלחה..