קידום אתרים בגוגל הוא שם מאוד כללי ורחב לכל הפעילות הנעשית מאחורי הקלעים.
במאמר זה אתן מדריך קצר לפעולות הנעשות מאחורי הקלעים על ידי מקדם האתרים שלך!
כך תוכל לדעת טוב יותר מה נעשה עבור האתר שלך וגם לשאול את השאלות הנכונות.
מתחילים..
מחקר מילות מפתח וניתוח מתחרים
התאמת מילות המפתח בצורה האופטימלית ביותר עבור קהל היעד מייצרת תנועת גולשים איכותית שמביאה ליחס המרה גבוה.
המחקר מתבסס על רשימת מילים וביטויים הנבנית בשיתוף עם הלקוח במהלך פגישת האפיון ומתוצאות ניתוח אתרי המתחרים.
כל מילה וביטוי עוברים תהליך של ניתוח כדאיות יסודי על מנת שאוכל לקבוע אילו מילים משרתות בצורה הטובה ביותר את המטרה – קידום האתר בתוצאות החיפוש.
על מנת לשמור על אפקטיביות הקידום יש צורך לבחון מחדש את יעילות מילות המפתח בפרקי זמן מוגדרים מראש ולבצע התאמות ושינויים באסטרטגית השיווק בהתאם. הצלחת הקידום באמצעות מילות המפתח נמדדת באמצעות דוחות סטטיסטיקה ומעקב המופקים מידי חודש.
אופטימיזציית תוכן
תוכן איכותי הוא אחד הפרמטרים החשובים בבניית אתר וקידומו. מנועי החיפוש ובראשם גוגל, מעדיפים אתרים בעלי תוכן מקורי אשר נועד לגולש ולא עבור מנוע החיפוש.
אתרים אשר מרבים בשימוש מילות מפתח ללא חשיבה על התועלת שמקבל מכך הגולש הממוצע כדי לקדם את עצמם הולכים ונעלמים מתוצאות החיפוש הראשונות.
אופטימיזציית תוכן חשובה וקריטית לאתר אשר מעוניין להגיע לתוצאות הראשונות ולהישאר שם, בשלב זה אעבור על דפי האתר ואבדוק את התאמתם לאופן שבו הם משרתים את מילות המפתח שנבחרו לקידום תוך שימת דגש מיוחד על איכות ומקוריות הטקסט, ובכך נבטיח תוכן איכותי, רלוונטי אך עדיין מקדם את המטרה.
אופטימיזציית תוכן מתייחסת לכלל הטקסטים המופיעים באתר:
מאמרים
תוכן שיווקי
תמונות
כותרות וקישורים
טפסים
אופטימיזציית מבנה
סריקה והתאמה של קוד ומבנה האתר מבחינה טכנית, בהתאם לדרישות מנועי החיפוש תוך שמירה על התקנים של איגוד האינטרנט העולמי. אתר תקני הנו תנאי הכרחי להצלחת הקידום. אתר תקין ותקני נהנה מדירוג גבוה יותר באופן טבעי על ידי מנוע החיפוש.
לאחר סריקה וניתוח של מבנה האתר הקיים, אפיק דו"ח דרישות בסיסי למתכנת ואבדוק את יישומו בצורה מלאה.
מעבר לדרישות הבסיסיות ההכרחיות לתהליך הקידום, אוסיף רשימה נרחבת של המלצות הניתנות ליישום על מנת לשדרג ולשפר את מבנה האתר.
בדיקת ליקויים מתבצעת באופן שוטף ונכללת בדו"ח החודשי.
בניית פרופיל קישורים
קישורים נכנסים הם נתיב הכניסה של מנועי החיפוש אל האתר שלך. פעולה זו צריכה להיעשות בתזמון ובמינון נכון כדי לשמור על "טבעיות" הקידום. הקישורים הנכנסים צריכים להיות מאתרים איכותיים, בעלי אופי ותוכן רלוונטי. מנועי החיפוש יודעים לזהות שימוש מופרז בקישורים או קישורים פיקטיביים מאתרים באיכות ירודה, ומענישים על ידי השמטה מתוצאות החיפוש.
אני מנהלת מעקב שוטף אחר כמות, איכות ומקור הקישורים הנכנסים על מנת להישמר מפגיעה אפשרית בדירוג האתר המקודם. פרופיל הקישורים נכלל בדו"ח החודשי המופק ללקוח.
שיפור יחס המרה
מטרתו של אתר אינטרנט היא להניע את הגולשים לפעולה ולהפוך אותם ללקוחות פוטנציאלים.
מטרת העל של קידום אתר הינה חשיפה מרבית לשם הגדלת תנועת המבקרים והנעתם לפעולה רצויה. סוג ואופי הפעולה נקבע על ידי בעל האתר ומתייחס בד"כ לפעולת קנייה באתר או רישום פרטים. תהליך זה מכונה "יחס המרה".
יחס המרה הוא היחס בין מספר הגולשים המבצעים פעולה רצויה באתר לעומת מספר הגולשים המבקרים באתר. לדוגמא- אם 25 גולשים מתוך 100 ביצעו רכישה באתר, יחס ההמרה עומד על 25%.
מדד זה מאפשר לנו לדעת האם האתר משיג את מטרתו או מצריך שינויים והתאמות.
בעזרת מערכת סטטיסטיקה מתקדמת המנתחת את תנועת הגולשים והתנהגותם באתר, ניתן למדוד את יחס ההמרה ולקבוע אילו פעולות צריך לנקוט על מנת לשפרו. פעולות אלו יכולות לכלול בין היתר: שינויים במבנה האתר או בתוכן, שינוי אסטרטגיית שיווק או שינוי עיצובי.
הפקת דו"חות חודשיים
התנהלות בשקיפות מלאה אל מול לקוחותי מתבטאת בין היתר בדיווח מפורט באופן שוטף לגבי התקדמות האתר, הפעולות שבוצעו, היעדים שהושגו, נתונים סטטיסטים ומידע רלוונטי נוסף. זאת הדרך שלך לדעת בדיוק מהי התמורה עבור ההשקעה בקידום.
הדו"ח מופק מחדש בכל חודש ומציג תמונת מצב עדכנית. הצלחת הקידום והחלטות בנוגע לאסטרטגית השיווק מתבססות על נתונים אלו ולכן חשיבותם מכרעת. על מנת לשמור על מהימנות המידע אני משתמשת בכלים מקצועיים מהמובילים בתעשייה.
הדו"ח כולל:
- נתונים סטטיסטיים על תנועת גולשים
- השגת יעדים ויחס המרה עדכני
- דו"ח ליקויים ותיקונים באתר
- פרופיל קישורים עדכני
- מיקום ודירוג האתר בתוצאות החיפוש
- מידע רלוונטי נוסף