אז אחרי שהבנו את החשיבות של הכרת הלקוח שלנו הגיע הזמן להתחיל לבנות ולהרכיב את הפרופיל האישי שלו שזה בעצם הרכבת פרסונה.
למה זה חשוב?
בעזרת בניית הפרסונה נדע לכתוב למישהו ספציפי ולא לכולם (זוכרים? כולם זה אף אחד)
ניתן להשתמש בפרסונה ברשתות החברתיות על מנת ליצור מעורבות.
בעזרת הפרסונה אנו יכולים להגיע ללקוח ברמה אישית יותר ולא רק עסקית.
תוך כדי בניית הפרסונה נדע להכיר ולהבין את הבעיות של הלקוח שלנו מהעיניים שלו.
אנחנו כותבים לגולשים ולא למנועי חיפוש.
מיקום הלקוח (הפרסונה) בתהליך הקנייה
כאשר אנו כותבים תוכן בין אם זה לאתר, לרשימת התפוצה וגם ברשתות החברתיות אנחנו צריכים לפני כן למקם את הלקוח אליו אנו כותבים בסרגל תהליך הקנייה המתחלק לארבעה שלבים:
- לא מודע לבעיה
- מודע ומחפש פתרון
- מודע לפתרון ומחפש הוכחה
- בשל לקנייה אך זקוק לדחיפה
כאשר אנו מבינים היכן נמצאת הפרסונה שלנו התאמת התוכן תהיה קלה יותר. לדוגמה:
- לקוח בשלב הראשון אשר לא מודע עדיין לבעיה צריך שיציגו לפניו את הכאב שלו על ידי שנעצים את כאבו באמצעות הכתיבה שלנו.
- לקוח בשלב השני המחפש פתרונות זהו לקוח שיצטרך הצגה של מומחיות מצידנו ניתן לעשות זאת באמצעות מדריך קצר.
- לקוח אשר נמצא בשלב השלישי – חיפוש הוכחות ירצה לראות סיפורי הצלחה של לקוחות ועדויות אישיות.
- לקוח בשלב הרביעי הבשל כבר לקנייה אך צריך דחיפה קטנה ובעצם חיזוקים נוספים שיפיגו את חששותיו, יכול להגיע לקנייה בעזרת תיאורי מקרה שנספק לו בבלוג לדוגמה.
איך מתחילים?
כאשר אתם ניגשים לבנות פרסונה תתחילו מהפרטים הכי בסיסיים כמו שם, מקום עבודה, מצב משפחתי וכמובן להמשיך בכאבי הלקוח, מיקומו בתהליך הקנייה והכי חשוב כיצד צורך את התוכן שלו באינטרנט – טקסטים, סרטונים, תמונות.
כל פעם להמשיך ולהוסיף פרטים כדי שהדמות תהיה מדויקת ככל האפשר וכמובן ניתן ומומלץ לבנות פרסונות שונות למוצרים שונים.
לדוגמה ופה אחזור שוב לצלמת מהפוסט הקודם: בחבילת הריון הדמות תהיה שונה מלקוחה המחפשת חבילת צילום משפחתי לאירוע מיוחד כמו יום הולדת לסבתא.
עד כאן המדריך לבניית הפרסונה, עכשיו נותר לכם לגשת לעבודה.
ניתן לקבוע פגישה אישית ויחד נתאים לכם את פרופיל הפרסונה תוך קבלת דו"ח מפרט עם כל הפרטים הנדרשים.