הדבר החשוב ביותר בשיווק העסק הוא הכרת קהל היעד.
אם אנחנו לא מכירים את קהל היעד שלנו אין לנו אפשרות למקד את התכנים הפרסומיים אם זה באתר, בפייסבוק או בכל מדיה אחרת בה אנו בוחרים לפרסם.
לכן, עבודת הבסיס שלנו היא ללמוד ולהבין מי הוא בעצם הלקוח האידיאלי עבורנו.
זה בערך הזמן שיקומו כאן עכשיו כמה בעלי עסקים ויאמרו – כולם.
אז זהו שלא… כפי שאמרו כבר רבים וטובים לפני – כאשר אנחנו מפרסמים לכולם אנחנו מגיעים לאף אחד.
לא ניתן למקד את הפרסום שלנו לכמה קהלים בו זמנית.
לדוגמה – אם יש לך עסק של תזונה ודיאטה המיקוד שלך יכול להיות לכמה קהלים:
- תזונה לנשים בהריון
- תזונה לילדים
- תזונה לצמחוניים
- וכן הלאה…
עסק של הנחיית הורים לדוגמה יכול להתמקד בין היתר בייעוץ עבור:
- הורים לילדים בגיל הרך
- הורים לילדים בגיל ההתבגרות
- הורים גרושים וההתמודדות החדשה
השורה התחתונה – למי אתם פונים? מיהו הלקוח האידיאלי עבורכם ובאיזה תחום אתם רוצים להתמקצע.
לא רוצה לפספס לקוחות
הרבה שואלים ותוהים: אם אני מפרסם עבור קהל יעד ספציפי האם אני לא מפספס את כל השאר?
פה חשוב להבהיר שבעצם המיקוד אנחנו מושכים אלינו לקוחות שמתאימים יותר לעסק שלנו וכך גם מייעלים את זמן העבודה מפני שאנחנו לא עסוקים בתגובה על פניות לא רלוונטיות.
בנוסף – עצם העובדה שאנחנו מתמקדים בקהל יעד ספציפי בפרסום מסוים לא אומר שלא יגיעו אלינו לקוחות נוספים שלא קשורים בהכרח לפרסום הממוקד.
לדוגמה – אם צלמת מפרסמת חבילה של צילום הריון זה לא מונע מנשים אחרות לבדוק אצלה צילומי ניובורן או צילומי משפחה.
בנוסף כל אישה במהלך ההריון תזכור אותנו לטובה במידה ותרצה תמונות לאחר הלידה וכמובן תמליץ הלאה לחברים.
איך עושים את זה?
כדי להגיע ללקוח האידיאלי אנחנו צריכים לחשוב קודם כל מה אנחנו רוצים לפרסם, במה חשוב לנו או כדאי לנו להתמקד הן מבחינת עניין וכמובן מבחינה כלכלית.
לאחר מכן אנחנו ניגשים לבניית הפרופיל האישי של קהל היעד –
מיהו, מה הוא עושה, היכן נמצא ברשת האינטרנט, מה תחום עיסוקו ועוד.
ככל שנדע יותר פרטים על הלקוח האידיאלי כך התכנים השיווקיים יהיו ממוקדים יותר ונוכל להגיע לקהל המתאים לנו.
את הפרטים האישים אודות הלקוח אנחנו יכולים לקחת מלקוח קיים וכמובן לבנות לנו פרופיל אישי מהדמיון.
זהו שלב בתהליך שנקרא – בניית פרסונה ועל כך נדבר במאמר הבא.
[…] אחרי שהבנו את החשיבות של הכרת הלקוח שלנו הגיע הזמן להתחיל לבנות ולהרכיב את הפרופיל האישי שלו […]